Ми пропонуємо вчителям створювати і використовувати блоги як сучасний зручний засіб підвищення ефективності і якості навчання наступним чином:
1. В якості скарбнички цікавих матеріалів до теми. Учитель може знайти або створити і заздалегідь завантажити у свій блог малюнки, схеми, анімовані зображення , аудіо та відеофайли тощо, які потім використає на уроці. Наприклад, при вивченні теми «Інтернет. Програми-браузери» доцільно продемонструвати інтерв’ю з розробниками одного з браузерів «Історія створення браузера Google Chrome», як це представлено у блозі «Твій друг Інтернет» (http://intelol.blogspot.com). До пошуку цікавих матеріалів доцільно залучати учнів і разом наповнювати скарбничку.
2. В якості засобу організації самостійної роботи (надання завдання, проведення консультацій та здійснення контролю щодо його виконання). Наприклад, при засвоєнні технології створення анімації учням пропонуються поетапні інструкції щодо виконання завдання на блозі Я. Федорака (http://nub.com.ua/2009/07/animating-the-ball/ )
3. Учні мають можливість бачити як інструкцію, так і анімований результат, який повинні одержати на кожному етапі. Вони через коментарі можуть запросити підказок та порад. Вчитель не повинен сам відповідати на всі запитання, через блог організуєтьсяhttp://nub.com.ua/2009/07/animating-the-ball/співпраця учнів, спільний пошук розв’язання проблем.
4. В якості засобу організації групової роботи. Учні вчаться розподіляти обов'язки, спілкуватися один з одним, розв'язують конфлікти, що виникають у спільній діяльності, обмінюються думками. Через таку діяльність у них формується взаємна вимогливість і допомога, взаємоконтроль і взаємооцінка. Завдання та результати групової роботи можна викласти в блог, наприклад, як це зроблено Т. Орловою ( http://nub.com.ua/2009/03/using-shape-hints/ таhttp://podarok77.blogspot.com/2008/01/blog-post.html)
5. В якості засобу самоконтролю, перевірки знань, умінь і навичок учнів. Можна помістити в блог контрольну роботу, яка може містити тести, задачі, інші завдання. Приклад можна подивитися на сайті http://nub.com.ua/2009/03/using-shape-hints/.
6. В якості засобу рефлексії – учні пишуть у своїх блогах, чого вони навчилися нового під час виконання завдання, діляться проблемами, ставлять нові для себе цілі та задачі, а через коментарі допомагають один одному. Приклад можна подивитися на сайтіhttp://fizkab.blogspot.com/2009/11/blog-post_10.html(автор Олена Кабакова).
7. В якості представлення учнями результатів власних досліджень, творчих робіт, власних думок. У цьому випадку учні мають незрівнянно ширші можливості одержати відгуки, коментарі, оцінки своїх робіт членами мережевої спільноти.
На прикладах ми продемонстрували деякі можливості використання одного із сервісів Веб 2.0. Можна помітити, що блог у навчальній діяльності може виступати як засіб, що забезпечує реалізацію діяльнісного підходу. Учні через блоги залучаються до різних видів навчальної діяльності, починаючи від пошуку інформації до представлення результатів власної діяльності на широкий загал. Вони одержують можливість активно співпрацювати з учителем і іншими членами спільноти, яка може бути набагато ширшою ніж шкільний клас. У подальшому передбачаємо проаналізувати можливості інших соціальних сервісів, як ВікіВікі (Wiki-Wiki), соціальні геосервіси, засоби для збереження закладок, соціальні сервіси збереження мультимедійних ресурсів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий